فراخوان مشارکت دولتداری باز در باره جمع آوری موضوعات پیشنهادی اقشار مختلف جامعه جهت شمولیت در برنامه عملی ملی - 3

Moasaq_admin
شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۶ - ۱۰:۱
فراخوان مشارکت دولتداری باز در باره جمع آوری موضوعات پیشنهادی اقشار مختلف جامعه جهت شمولیت در برنامه عملی ملی - 3

پروسه تدوین برنامه عملی ملی-3 مشارکت دولتداری باز دولت جمهوری اسلامی افغانستان عنقریب آغاز گردد. بر اساس رهنمودهای مشارکت دولتداری باز( OGP) برنامه های عمل ملی کشور های عضو در مشارکت با نهادهای مدنی تدوین و ترتیب می گردد. دولت جمهوری اسلامی افغانستان از زمان عضویت در مشارکت دولتداری باز تا کنون در روشنایی رهنمودهای مزبور دو برنامه عمل ملی را تدوین نموده است.

برنامه عمل ملی-1 موفقانه تطبیق گردیده و برنامه عمل ملی-2 با مشارکت نهادهای گسترده نهادهای جامعه مدنی و شهروندان تدوین و در مرحله پایانی تطبیق قرار دارد. برنامه عمل-2 دولت ج.ا.ا. دارای 18 تعهد دورنگر می باشد که با تطبیق آن شفافیت و حسابدهی در عرضه خدمات عامه افزایش یافته و مزید بر آن سطح مشارکت عامه را در تدوین پالیسی های ملی مساعد می سازد. طور نمونه می توان از "مقرره ثبت و برسی مالکیت ذینفع" که در راستای ارتقاع شفافیت، حسابدهی و پاسخگویی تدوین و به تصویب رسیده است، یاد آوری نمود. یقیناً، با تطبیق درست آن می توان از انواع جرایم مالیاتی ( فرار مالیاتی، پول شوئی، تمویل تروریزم و قاچاق مواد مخدر) جلوگیری بعمل آورد.

از آنجائیکه زمان تطبیق برنامه عمل ملی-2 رو به اتمام است و اکثریت تعهدات آن تکمیل گردیده، دولت ج.ا.ا در نظر دارد پروسه تدوین برنامه عمل ملی-3 مشارکت دولتداری باز را آغاز نماید، لذا از تمام وزارت خانه ها، ادارات مستقل ، نهاد های جامعه مدنی، رسانه ها، سکتور تعلیمی و تحصلی، سکتور خصوصی و شهروندان تفاضا به عمل می آید تا موضوعات پیشنهادی شانرا که مرتبط با (شفافیت، حسابدهی، بهبود و ارتقای مشارکت شهروندان در تدوین و تطبیق پالیسی های عامه و استفاده از تکنالوژی نوین) باشند، جهت شمولیت در برنامه عمل ملی-3 الی تاریخ 15 اسد 1400 یه ایمل ادرس های ذیل ارسال نموده، ممنون سازید.

Info@ogpa.gov.af  و faisal.stanekziai2@gmial.com

شایان ذکر است که سکرتریت دولتداری باز تنها تسهیل کننده پروسه تدوین برنامه های عمل ملی کشور است و موضوعات پیشنهادی شما، پس از توحید به مراجع مربوطه به ویژه مجمع عمومی مجمع مشارکت دولتداری باز افغانستان پیشکش خواهد شد.

جهت معلومات بیشتر به وبسایت مشارکت دولتداری باز مراجه نمائید.      https://ogpa.gov.af 

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۹ - ۱۱:۴۶
Background image

اداره ملی ستندرد در بندر نیمروز (8) واگون تیل بی کیفیت مسترد شد

اداره ملی ستندرد در بندر نیمروز (8) واگون تیل بی کیفیت مسترد شد

اخیراً اداره ملی ستندرد در زمینه جلوگیری از ورود مواد نفتی بی کیفیت با جدیت تمام گام های عملی را برداشته است و از تمامی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۸/۳۰ - ۱۴:۱۰
Background image

مسئولین تثبیت نورم اداره ملی ستندرد معیار مصرف مواد سوخت(۳) عراده موتر شورای طبی افغانستان را تثبیت نمودند.

عرضه خدمات تثبیت نورم اداره ملی ستندرد در راستای جلوگیری از ضایعات و استفاده مؤثر از منابع مالی و اقتصادی در کشور فوق العاده مهم میباشد. مسئولین فنی و تخنیکی آمریت تثبیت نورم این اداره. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۸/۳۰ - ۱۲:۱۹
Background image

آمریت تثبیت نورم اداره ملی ستندرد معیار مصرف مواد سوخت (۱۰) عراده وسایط مختلف النوع ریاست صحت عامه ولایت بادغیس را تعین کرد

اداره ملی ستندرد مطابق به قانون ستندرد سازی مسئولیت تعیین میزان مصارف تیل و مواد سوخت وسایط نقلیه، ماشین آلات، دستگاه های مولد برق (جنراتور ها) و وسایل تسخین وزارتخانه ها و ادارات دولتی. . .

BACK TO NEWS

فراخوان مشارکت دولتداری باز در باره جمع آوری موضوعات پیشنهادی اقشار مختلف جامعه جهت شمولیت در برنامه عملی ملی - 3