انسا و UNIDO در راستای توسعۀ همکاری‌ها

admin_omid
دوشنبه ۱۳۹۸/۱/۵ - ۱۴:۱۶
انسا و UNIDO در راستای توسعۀ همکاری‌ها

سرپرست اداره ملی ستندرد (انسا) به روز یکشنبه (۴ حمل ۱۳۹۸) با نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) دیدار کرد.

در این دیدار، هئیت رهبری انسا کارکردهای UNIDO در گذشته ستایش کرد اما آنرا بسنده نداسته بر توسعه آن تأکید کرد. دوکتور محمد موسی عَلَمی سرپرست اداره ملی ستندرد گفت که با تدوین پلان ستراتیژیک جدید می‌خواهند که به همکاری این سازمان در عرصه ستندرد سازی و بالابردن کیفیت زندگی در کشور گام‌ های عملی برداشته شود. دوکتور عَلَمی در صدور تصدیقنامه های محصولات زراعتی و کیفی نقش UNIDO را مهم تلقی کرد و خواستار انکشاف همکاری های این سازمان در عرصه های تجارت، زراعت، انرژی دوامدار و سایر بخش ‌های مربوطه شد.

در عین حال، محمد شاکر مجیدی نمایندۀ سازمان توسعه صنعتی ملل متحد از فعالیت های مشترک این سازمان با اداره انسا یادآوری کرد و گفت که این سازمان می ‌تواند در پرتو پلان ستراتیژیک جدید انسا همکاری ‌های خود را در چهارچوب پیشنهادها و پروپوزول‌ها توسعه دهد. آقای مجیدی با درنظرداشت اهمیت امر ستندردسازی در کشور افزود که این سازمان توقع دارد تا با تشریک مساعی با رهبری جدید انسا با بوجودآوردن کیفیت و معیارها در کشور نقش مهمی را ایفأ کند.

همچنان، احسان جلالزی معاون اداری و امور مالی اداره ملی ستندرد با اشاره به توسعه چهارچوب مشترک کاری بین طرفین گفت که برای پیشبرد فعالیت های مشترک ایجاد یک کمیته مشترک کاری می‌تواند موثریت کارکردها را بیشتر سازد.

در پایان، هر دو طرف تعهد سپرد که با ابتکار عمل همکاری‌ های دو جانبه را وسعت می ‌بخشد و چهارچوب را بوجود خواهند آورد که به معنای واقعی میتواند به تغییر مثبت رهگشا باشد.

سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) از سال 2005 میلادی بدینسو در بخش های ذیل فعالیت می‌نماید:

    • جهانی شدن؛
    • توسعه منطقهای از طریق تقویت صنایع کوچک و صنایع محلی؛
    •  بهبود محیط کسب و کار و توسعه بخش خصوصی؛
    •  مدرن کردن صنایع وابسته به کشاورزی؛
    •  مسائل مرتبط با انرژی؛
    • مسائل مرتبط با محیط زیست و مسائل آب و هوایی.

اداره ملی ستندرد افغانستان (انسا) متعهد است که در همکاری با سازمان‌ها، ادارات، نهاد‌ها و سایر ارگان دولتی و غیردولتی روابط را احیا کرده و پلان‌های را عملی سازد که در امر ستندرد سازی و بالا بردن کیفیت زندگی مردم افغانستان منحیث یک اولویت تلقی میشود.

 

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۹ - ۱۱:۴۶
Background image

اداره ملی ستندرد در بندر نیمروز (8) واگون تیل بی کیفیت مسترد شد

اداره ملی ستندرد در بندر نیمروز (8) واگون تیل بی کیفیت مسترد شد

اخیراً اداره ملی ستندرد در زمینه جلوگیری از ورود مواد نفتی بی کیفیت با جدیت تمام گام های عملی را برداشته است و از تمامی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۸/۳۰ - ۱۴:۱۰
Background image

مسئولین تثبیت نورم اداره ملی ستندرد معیار مصرف مواد سوخت(۳) عراده موتر شورای طبی افغانستان را تثبیت نمودند.

عرضه خدمات تثبیت نورم اداره ملی ستندرد در راستای جلوگیری از ضایعات و استفاده مؤثر از منابع مالی و اقتصادی در کشور فوق العاده مهم میباشد. مسئولین فنی و تخنیکی آمریت تثبیت نورم این اداره. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۸/۳۰ - ۱۲:۱۹
Background image

آمریت تثبیت نورم اداره ملی ستندرد معیار مصرف مواد سوخت (۱۰) عراده وسایط مختلف النوع ریاست صحت عامه ولایت بادغیس را تعین کرد

اداره ملی ستندرد مطابق به قانون ستندرد سازی مسئولیت تعیین میزان مصارف تیل و مواد سوخت وسایط نقلیه، ماشین آلات، دستگاه های مولد برق (جنراتور ها) و وسایل تسخین وزارتخانه ها و ادارات دولتی. . .

BACK TO NEWS

انسا و UNIDO در راستای توسعۀ همکاری‌ها