هئیت رهبری انسا با رئیس تیکا مقیم در کابل دیدار کرد

admin_omid
یکشنبه ۱۳۹۸/۱/۴ - ۱۳:۱
هئیت رهبری انسا با رییس تیکا مقیم در کابل دیدار کرد

هئیت رهبری اداره ملی ستندرد (انسا) در یک فضای دوستانه و صمیمی با رئیس آژانس همکاری های ترکیه (تیکا) مقیم در کابل دیدار کرد.

در این دیدار که به روز چهارشنبه روز آخر سال (۲۹ حوت سال ۱۳۹۷) در مقر دفتر رئیس اداره انسا صورت، بعد از معرفی مختصر، دوکتور محمد موسی عَلَمی سرپرست اداره این اداره یادآور عمق روابط تاریخی و دوستانه افغانستان و ترکیه شد و با ابراز قدردانی از همکاری های گسترده کشور دوست ترکیه از رئیس تیکا خواست تا همکاری هایش را با اداره انسا وسعت بخشند. محترم دوکتور ع عَلَمی با اشاره به اهمیت کار مشترک، گفت که ترکیه می ‌تواند در عرصه ستندردسازی با افغانستان کمک و همکاری لازم نماید.

رجایی قلینیچَ رئیس تیکا مقیم در کابل ارتقای ظرفیت کارمندان انسا، برنامه‌های آموزشی، شریک ساختن تجربه‌ها و تطبیق پروژه های مشترک را منحیث اولویت تیکا در سال جدید (۱۳۹۸) عنوان کرد. آقای قلینچ خاطرنشان ساخت که از هیچ نوع همکاری‌ها با اداره انسا دریغ نخواهند ورزید و تلاش خواهند کرد که در ایجاد روابط میان انسا و ادارات مربوطه در ترکیه منحیث پُل ارتباطی نقش خود را ایفأ کند. رییس آژانس همکاری های ترکیه همچنان گفت که آنها یک مرکز آموزشی را با ظرفیت 200 نفر در کابل ایجاد کرده اند که با دعوت کردن متخصصین از ترکیه در بخش های مختلف کارمندان انسا از برنامه های آموزش بهتر برخوردار شوند.

سرپرست اداره ملی ستندرد محترم دوکتور عَلَمی از تفاهم‌نامه های امضا شده میان انسا و انستیتیوت ترکیه (TSE) و اداره اعتبار دهی ترکیه (TURKAK) یادآوری کرد و افزود که تیکا می‌تواند با تأمین روابط با اداره مربوطه در ترکیه در تمدید این نفاهم‌نامه ها و بهسازی لابراتوارها و سایر تجهیزات انسا همکاری لازم نماید.

در عین حال، احسان جلالزی معاون اداری و امور مالی انسا تمنیات نیک رئیس جمهور ج.ا.ا را با رئیس تیکا شریک ساخت و پیشنهاد کرد تا برای همآهنگی بیتشر کمیته های مشترک کاری را تشکیل نمایند.

نشست با اهدای تحایف پایان یافت و بر موارد ذیل توافق صورت گرفت:

  • ایجاد کمیته مشترک برای تشخیص اولویت های اداره ملی ستندرد (انسا)
  • تشخیص نیازمندی‌های بخش های مختلف انسا در چهارجوب یک پروپوزل
  • زمینه سازی نشست بعدی برای ارایه پیشنهادات و تشخیص موارد مشترک در دفتر مرکزی آژانس همکاری های ترکیه (تیکا) در کابل

رهبری جدید اداره ملی ستندرد (انسا) سعی و تلاش می‌ورزد تا با تأمین همآهنگی و احیای روابط با سایر کشورها و نهادهای مربوطه روند ستندردسازی را در کشور سرعت بخشد.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۹ - ۱۱:۴۶
Background image

اداره ملی ستندرد در بندر نیمروز (8) واگون تیل بی کیفیت مسترد شد

اداره ملی ستندرد در بندر نیمروز (8) واگون تیل بی کیفیت مسترد شد

اخیراً اداره ملی ستندرد در زمینه جلوگیری از ورود مواد نفتی بی کیفیت با جدیت تمام گام های عملی را برداشته است و از تمامی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۸/۳۰ - ۱۴:۱۰
Background image

مسئولین تثبیت نورم اداره ملی ستندرد معیار مصرف مواد سوخت(۳) عراده موتر شورای طبی افغانستان را تثبیت نمودند.

عرضه خدمات تثبیت نورم اداره ملی ستندرد در راستای جلوگیری از ضایعات و استفاده مؤثر از منابع مالی و اقتصادی در کشور فوق العاده مهم میباشد. مسئولین فنی و تخنیکی آمریت تثبیت نورم این اداره. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۸/۳۰ - ۱۲:۱۹
Background image

آمریت تثبیت نورم اداره ملی ستندرد معیار مصرف مواد سوخت (۱۰) عراده وسایط مختلف النوع ریاست صحت عامه ولایت بادغیس را تعین کرد

اداره ملی ستندرد مطابق به قانون ستندرد سازی مسئولیت تعیین میزان مصارف تیل و مواد سوخت وسایط نقلیه، ماشین آلات، دستگاه های مولد برق (جنراتور ها) و وسایل تسخین وزارتخانه ها و ادارات دولتی. . .

BACK TO NEWS

هئیت رهبری انسا با رئیس تیکا مقیم در کابل دیدار کرد