جلسه اختصاصی کمیته بررسی بودجه اداره ملی ستندرد تدویر یافت.

Moasaq_admin
پنجشنبه ۱۴۰۰/۴/۲۴ - ۱۰:۴۵
جلسه اختصاصی کمیته بررسی بودجه اداره ملی ستندرد تدویر یافت.

23 /سرطان/1400

جلسه تحت ریاست محترم محمد وحید نوری رئیس عمومی اداری و امور مالی اداره ملی ستندرد پیرموان اصول ترتیب بودجه، چگونگی مصرف بودجه سال 1400، ساختار تشکیلاتی 1401، پلان تدارکاتی سال مالی 1401 و تنظیم بودجه سال 1401 دایر گردید. جلسه یاد شده که در دفتر ریاست عمومی مالی و اداری برگزار گردیده بود مشاور ارشد مقام این اداره، رئیس عمومی تخنیکی، رؤسا و مسئولین بخش های مربوطه اشتراک ورزیده بودند.

در آغاز محترم نوری رئیس عمومی مالی و اداری بر مدیریت سالم، دسپلین و همآهنگی میان بخش های مختلف اداره صحبت نموده افزود بودجه سند مالی اداره است که امور مالی بر اساس آن تنظیم میگردد، بناءً در تطبیق فعالیت های پلان تطبیقی بودجه سال مالی 1400، پلان سال مالی 1401 و چگونگی فعالیت های انجام شده در راستای ایجاد بودجه پاسخگو به اداره، تأکید کرد.

محترم نوری خاطر نشان ساخت در صورتیکه اصول بودجه سازی و توسعه و انکشاف اداره مطابق به آمار و ارقام واقعی مراعات نگردد، زیان بار است. وی همچنان اظهار داشت، در مدت یک هفته ساختار تشکیل و لوایح وظایف بازنگری جدی شده تا فعالیت ها مشروعیت های قانونی کسب نماید. در زمینه همکاری و همآهنگی جدی تأکید ورزید.

در ادامه پرزینتشن تهیه شده در رابطه به تطبیق و مقایسه بودجه سال های مالی 1399، 1400 و 1401 از سوی ریاست مالی معلومات مفصل ارائه گردید و روی مصرف بودجه عادی و انکشافی، سطح مصرف و پیشرفت پروژه های انکشافی، پلان تدابیری و زمان بندی منظم در رابطه به پروژه های سال 1400 و 1401، اصلاح تشکیل، معاشات کارمندان، حل مشکلات پلان تدارکاتی، نیازمندی و قیمت تخمینی دقیق پروژه ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در جریان جلسه روی راه اندازی برنامه های آموزشی در عرصه پروژه سازی، تجدید نظر واقعی اسناد بالای پروژه ها، دیجیتل سازی امور اداره، سنجش قیمت تخنیکی با در نظر گرفتن ده اولویت کاری مقام اداره ملی ستندرد و نیازمندی های اداره توافق صورت گرفت.

در اخیر جلسه رئیس عمومی اداری و امور مالی پیشنهادات و نظریات اعضای جلسه را در مورد تطبیق مؤثر و مثمریت بودجه اداره استماع نموده و از حاضرین خواست تا در قسمت عملی سازی پلان های تطبیق بودجه و فیصله های جلسه از جدیت بیشتر کار گرفته و امورات مربوطه را تسریع بخشند.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۹ - ۱۱:۴۶
Background image

اداره ملی ستندرد در بندر نیمروز (8) واگون تیل بی کیفیت مسترد شد

اداره ملی ستندرد در بندر نیمروز (8) واگون تیل بی کیفیت مسترد شد

اخیراً اداره ملی ستندرد در زمینه جلوگیری از ورود مواد نفتی بی کیفیت با جدیت تمام گام های عملی را برداشته است و از تمامی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۸/۳۰ - ۱۴:۱۰
Background image

مسئولین تثبیت نورم اداره ملی ستندرد معیار مصرف مواد سوخت(۳) عراده موتر شورای طبی افغانستان را تثبیت نمودند.

عرضه خدمات تثبیت نورم اداره ملی ستندرد در راستای جلوگیری از ضایعات و استفاده مؤثر از منابع مالی و اقتصادی در کشور فوق العاده مهم میباشد. مسئولین فنی و تخنیکی آمریت تثبیت نورم این اداره. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۸/۳۰ - ۱۲:۱۹
Background image

آمریت تثبیت نورم اداره ملی ستندرد معیار مصرف مواد سوخت (۱۰) عراده وسایط مختلف النوع ریاست صحت عامه ولایت بادغیس را تعین کرد

اداره ملی ستندرد مطابق به قانون ستندرد سازی مسئولیت تعیین میزان مصارف تیل و مواد سوخت وسایط نقلیه، ماشین آلات، دستگاه های مولد برق (جنراتور ها) و وسایل تسخین وزارتخانه ها و ادارات دولتی. . .

BACK TO NEWS

جلسه اختصاصی کمیته بررسی بودجه اداره ملی ستندرد تدویر یافت.