اداره ملي ستندرد (انسا) روز جهانی زن را تجلیل کرد

admin_omid
شنبه ۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۱۲:۱۶
اداره ملي ستندرد (انسا) روز جهانی زن را تجلیل کرد

جهت گرامیداشت از هشتم مارچ روز جهانی زن، محفل با شکوه در حضور داشت مقام رهبری اداره ملی ستندرد،روسا، کارمندان و مهمانان روز چهار شنبه مورخ 15/12/1397 در تالار کنفرانس اداره ملی ستندرد برگزار گردید.

محفل به طور معمول، با تلاوت از آیات قرآنکریم و پخش سرود ملی آغاز شد.

در نخست  دوکتور محمد موسی عَلَمی سرپرست اداره ملی ستندرد ضمن تبریکی به تمامی زنان جهان و افغانستان به خصوص منسوبین اناث این اداره و تعهد کرد که برای افزایش سهم خانم ها در انسا برنامه های عملی را روی دست دارد. دوکتور علَمي در مورد تاریخچه این روز صحبت نموده و خاطر نشان ساخت که دین مقدس اسلام 14 قرن پیش توجه خاص در مورد زن داشته  و عملاْ در بخش های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حضور زنان گسترده بوده است. محترم دوکتور علَمي در مورد وضعیت نامناسب و محرومیت های زنان افغانستان ابراز تاسف کرد و افزود که همه باید در این عرصه تلاش کرده و از زنان کشور حمایت کنند.

در ادامه پوهنیار خواجه جاوید صدیقی معاون تخنیکی اداره ملی ستندرد طبقاتی شدن جامعه را چه از لحاظ اقتصادی، سیاسی،جنسیتی و اجتماعی درد آور خوانده و اطمینان داد که برای بهبود وضعیت زنان از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نمی‌ورزند. آقای صدیقی با اشاره به فرهنگ های ناپسند حاکم در جامعه گفت که به نام دین مقدس اسلام با زنان رفتارهای نامناسبی صورت می‌گیرد و در عرصههای مختلف با استفاده از تفسیرهای نادرست از ارشادات اسلامی زنان از حقوق شان محروم گذاشته شده اند. پوهنیار صدیقی در اخیر سخنان خویش این روز را به تمام زنان جهان به خصوص زنان اداره تبریک و تهنیت عرض نمود و خواستار موفقیت های مزید در امور زندگی زنان شد.

سپس محترمه فروزان قیصاری سرپرست آمریت جندر اداره ملی ستندرد هشتم مارچ را روز همبستگی و مبارزه زنان برای دستیابی به حقوق و آزادی های انسانی و مدنی شان خواند و این روز را زمینه سازی برای بررسی وضعیت حقوقی زنان در ارتباط کاهش خشونت علیه زنان، تأمین شرایط بهتر و انسانی تر برای آنان دانست. خانم قیصاری از رهبری حکومت خواستار توجه بیشتر برای رشد وضعیت زنان شد.

در جریان مراسم، بعضی از مسوولین و کارمندان بخش های مختلف این انسا یادآور چالش ها و فرصت ها در قبال حقوق زنان شدند و مقام زن به زبان شعر نیز توضیح داده شد.

رهبری جدید اداره ملی ستندرد (انسا) به حقوق زنان در کشور متعهد است و در این اداره برای سهم بیشتر زنان با ایجاد فرصت های کاری برنامه های عملی را در نظر دارد.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۹ - ۱۱:۴۶
Background image

اداره ملی ستندرد در بندر نیمروز (8) واگون تیل بی کیفیت مسترد شد

اداره ملی ستندرد در بندر نیمروز (8) واگون تیل بی کیفیت مسترد شد

اخیراً اداره ملی ستندرد در زمینه جلوگیری از ورود مواد نفتی بی کیفیت با جدیت تمام گام های عملی را برداشته است و از تمامی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۸/۳۰ - ۱۴:۱۰
Background image

مسئولین تثبیت نورم اداره ملی ستندرد معیار مصرف مواد سوخت(۳) عراده موتر شورای طبی افغانستان را تثبیت نمودند.

عرضه خدمات تثبیت نورم اداره ملی ستندرد در راستای جلوگیری از ضایعات و استفاده مؤثر از منابع مالی و اقتصادی در کشور فوق العاده مهم میباشد. مسئولین فنی و تخنیکی آمریت تثبیت نورم این اداره. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۸/۳۰ - ۱۲:۱۹
Background image

آمریت تثبیت نورم اداره ملی ستندرد معیار مصرف مواد سوخت (۱۰) عراده وسایط مختلف النوع ریاست صحت عامه ولایت بادغیس را تعین کرد

اداره ملی ستندرد مطابق به قانون ستندرد سازی مسئولیت تعیین میزان مصارف تیل و مواد سوخت وسایط نقلیه، ماشین آلات، دستگاه های مولد برق (جنراتور ها) و وسایل تسخین وزارتخانه ها و ادارات دولتی. . .

BACK TO NEWS

اداره ملي ستندرد (انسا) روز جهانی زن را تجلیل کرد